Thursday, April 2, 2015

March Diary

Wow, March was a month in which a lot happened. Ups and downs, sunshine and stormy weather.
It was the month of a 5-day holiday with my sister and brother-in-law, celebrating my birthday and enjoying the Spring finding it's way.
But also the month in which my dream was shattered, a week ago I learned that studying in London is not going to happen. Everything was arranged, I just had to subscribe. But then my teacher found out that the university in London doesn't accept students for a study abroad period... It was hard to deal with the first day, but now there's a chance I will be studying in Stockholm. It's not London, but I'm sure I'll be able to create a dream around it. So, fingers crossed that this will be possible...
Besides all this I've been working on a new website! Yes, this blog is going to have it's own URL, it's own space on the world wide webs. I hope I'll be able to finish it in April and release it to you!


March started really well, with a holiday to the beach with my sister and brother-in-law. It was quite windy, but the sea is always beautiful. We rented a little cottage from Centerparcs, played games there and cooked some nice meals. The first evening we went out for bowling, which I horribly lost. :)

The second day I unfortunately had to spend most time at school, so we didn't do that much together.
The third day we've all attented a Segway workshop. At first I had a bit trouble with it, but in the end I did quite well. It's pretty fun!

In the afternoon we played a nice game of midgetgolf. They had 18 awesome looking holes with a pirate theme. Good times, although in the picture my face looks a bit worried.

The fourth day we rented bikes and cycled through the dunes and beautiful nature.

 We even made some friends! :)
To be honest: this was a bit scary. We met a pack of about 6 of these on the middle of our road... Luckily we didn't get eaten. ;)

The last day we packed our bags and on our way back home we visited a history museum and had dinner. A nice finish of a lovely holiday.

Getting home after a holiday is always nice, especially if I had to miss my Mexy for a few days. She came to sleep right next to me with her cute little face. 

And this was my birthday. It was in the middle of my exams week, so unfortunately there wasn't much celebrating. But ordering fresh sushi for dinner made it a bit more festive.
The weekend before I celebrated it with my parents and grandmothers/ And in April I will celebrate it with my sister and some friends.

Just before my birthday I planted some vegetables and a few days ago there were already some green leaves showing, yay!

And to finish the month, I've treated myself to a lovely yoghurt with cookies, chocolate, kiwi and honey from the Yoghurt Barn, and later on I ordered some Chai tea. Yum!

Crafts: I haven't done so much this month, just a few rows on my chevron blanket...
Books: Thursday's Children by Nicci French and started reading Labor Day by Joyce Maynard.
Movies/series: Mostly Dutch tv shows. And last week I gifted myself one month of Netflix, so now I'm watching all seasons of Once Upon a Time.

Favorite moment: the holiday, celebrating my birthday and passing all my exams again.
Suckiest moment: goodbye dream of studying in London...

Blog posts of March
DIY: Decorational Yarn Wrapped Wire Words
What Do You Collect?

_______________________________________________________

Wauw, maart was een maand waarin er heel veel gebeurd is. Ups en downs, zonneschijn en storm.
Het was een maand waarin ik 5 dagen vakantie vierdemet mijn zus en zwager, ik mijn verjaardag vierde en genoot van de eerste tekenen van de lente.
Maar helaas ook de maand waarin een droom in stukken spatte. Een week geleden kreeg ik te horen dat het studeren in Londen niet doorgaat... Alles was tot zover geregeld, ik hoefde me alleen nog in te schrijven. Maar een docent kwam erachter dat de universiteit in Londen geen studenten aanneemt voor een studieperiode... Dat was wel even een moeilijk bericht om te verwerken, maar nu kijken we weer vooruit. Er is nu waarschijnlijk de mogelijkheid om in Stockholm te studeren. Het is geen Londen, maar ik weet zeker dat ik rondom Stockholm ook een mooie droom kan bouwen. Fingers crossed dus dat dit door mag gaan.
Verder ben ik deze maand druk bezig geweest met het bouwen aan mijn nieuwe website. Ja! Dit blog krijgt z'n eigen URL, z'n eigen plekje op het wereldwijde web. Ik hoop dat ik het in april allemaal af kan maken en dat de volgende diary op de nieuwe website zal staan!


We begonnen maart goed met een vakantie in Zandvoort aan zee met m'n zus en zwager. Het was behoorlijk winderig, maar de zee is altijd mooi. We huurden een huisje bij Centerparcs. waar we gezellig spelletjes speelden en lekker kookten. De eerste avond gingen we bowlen, wat ik ernstig verloor. :)

De tweede dag moest ik helaas de hele dag naar school, dus we hebben niet veel kunnen doen.
De derde dag namen we deel aan een Segway workshop. In het begin had ik er wat moeite mee, maar al gauw ging 't toch aardig soepel. Erg leuk om te doen!

Die middag hebben we gemidgetgolfd. Op het park waren 18 super leuke holes die waren aangekleed in een piraten-thema. Super leuk, al ziet m'n gezicht er op de foto een beetje bezorgd uit.

De vierde dag huurden we fietsen en gingen we de duinen en prachtige natuur in.

We maakten onderweg zelfs vrienden! :)
Om eerlijk te zijn: dit was best eng. We kwamen een groep van 6 van deze fijne jongens tegen midden op ons fietspad. Gelukkig zijn we niet opgegeten. ;) 

De laatste dag pakten we onze koffertjes weer in en op de terugweg zijn we nog naar het Rijksmuseum der Oudheden geweest en hebben we ter afsluiting lekker wat gegeten. Een mooi einde van een gezellige vakantie.

En na een vakantie is thuiskomen toch ook altijd wel fijn, vooral als ik Mexy heb moeten missen. Ze kwam die avond gezellig naast me slapen met haar lieve koppie.

En dit was m'n verjaardag. Het was middenin m'n tentamenweek, dus helaas was er niet veel feest. Maar verse sushi bestellen maakte het toch wat feestelijker.
Het weekend daarvoor had ik het al gevierd met m'n ouders en oma's. En in april vier ik 't nog met m'n zus en wat vrienden.

Net voor m'n verjaardag plantte ik wat groentezaadjes en een paar dagen geleden kwamen de eerste blaadjes al uit de grond, yay!

En om de maand af te sluiten, trakteerde ik mezelf op een lekkere yoghurt met koekjes, chocolade, kiwi en honing van de Yoghurt Barn en later bestelde ik nog een Chai thee. Yum!

Crafts: Ik heb niet veel gedaan deze maand, alleen een paar rijen van m'n Chevron deken.
Boeken: Thursday's Children van Nicci French en ik begon in Een Lang Weekend van Joyce Maynard.
Films/series: Divorce, Help mijn man is klusser, Danny Lowinsky. En afgelopen week heb ik mezelf een maand Netflix cadeau gedaan en nu ben ik alle seizoenen van Once Upon a Time aan het kijken.

Favoriete moment: op vakantie, m'n verjaardag vieren en gelukkig weer al m'n tentamens gehaald.
Stomste moment: goodbye droom van studeren in London...

Blog posts van maart
DIY: Decorational Yarn Wrapped Wire Words
What Do You Collect?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover