Monday, July 16, 2012

New Life

It's been a long while since I've posted on here, so it's about time to let you know that I'm still alive.
My last post was about the preparations for the wedding of my sister and her husband and by now that's already more than 2 weeks ago.
It was a lovely day, although I (as master of ceremonies) didn't have much time to really enjoy all the fesivities.
A lot of things had to be done and I was the one in charge of all of it. I'm not really the type to be in a manager-kind-of function, so it was kind of tough for me. But in the end we had a great day and the bride and groom enjoyed the day and the surprises, so I guess I did my job well.
I had also put a lot of my creativity into the day. Besides making all those knitted flags, I also made a drawing for them. It was inspired by the textile they used for her blouse and his vest, really beautiful!
I don't have pictures to publish from the day itself, but here are some pics from the preparations.




Besides my sister and her husband starting their new life together, another new life came into mine.
No I wasn't and am not pregnant.
A little more over a week ago I welcomed into my house and my life a little babyferret, she's called Mexy.
She's been terrorising my house and life ever since. But after a few days of getting used to her new house, she's now a very sweet but alive little predator. She's quite fast and full of life, so taking a picture of her isn't so easy... So my mom took her and put her in a high vase and took some gorgeous pictures of my sweet little Mexy. Take a look for yourself.


_________________________________________________________

Het is al een behoorlijk lange tijd geleden dat ik geblogd heb, dus het is wel weer 'ns tijd om jullie te laten weten dat ik nog leef.
M'n laatste blogpost ging over de voorbereidingen van het huwelijk van mijn zusje en haar man en dat is nu alweer meer dan 2 weken voorbij.
Het was een geweldige dag, al had ik (als ceremoniemeester) niet veel tijd om echt te genieten van de festiviteiten.
Er moest veel gedaan en geregeld worden en ik was degene die dat alles in goede banen moest leiden. Ik ben niet iemand voor een leidinggevende-achtige functie, dus 't was best lastig voor mij. Maar aan het einde was het een fantastische dag en hebben de bruid en bruidegom genoten van de dag en de verrassingen, dus ik denk dat ik m'n werk goed gedaan heb.
Ik kon veel van mijn creativiteit kwijt in deze dag. Naast het maken van alle gebreide vlaggetjes, heb ik ook een tekening voor ze gemaakt. Hij is geinspireerd op de stof die ze hebben gebruikt voor haar blouse en zijn gilet, echt supermooi!
Ik heb geen foto's van de dag zelf om te publiceren, maar wel wat foto's van de voorbereidingen.



Naast dat m'n zusje en haar man een nieuw leven samen zijn begonnen, kwam er een ander nieuw leven in mijn leven.
Nee, ik was en ben niet zwanger.
Iets meer dan een week geleden heb ik een kleine frettenpup in mijn huis en leven verwelkomd, ze heet Mexy.
Sindsdien heeft ze zo'n beetje m'n huis en leven geterroriseerd. Maar na een paar dagen van wennen aan haar nieuwe huis, is ze nu een lieve maar levendig roofdiertje. Ze is behoorlijk snel en vol van leven, dus het maken van een mooie foto was nog niet zo gemakkelijk... M'n moeder bedacht toen om haar in een hoge vaas te stoppen en een paar prachtige foto's van m'n lieve kleine Mexy te maken. Kijk zelf maar.



1 comment:

tasselflower (Mervi) said...

Awww cute Mexy!

Happy to hear about you after such a while. Been wondering what's going on.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover