Thursday, January 8, 2015

Memories of 2014 + Plans for 2015

Source: Manuel Ramírez

Way, way after all the other bloggers have reviewed 2014, it's now my time to hit publish on this blog post. It took me a little longer, but I also looked back to the past year and looked to the plans I have for 2015.

Memories of 2014
- One of the best memories from last year: London. 10 full days in the city I love and I stayed at my friend Rasa. It was my second visit to London and this time I enjoyed it even more. I took more time to look around me and see what happens, instead of going from the one thing I wanted to do to the next.
- The second best memory of last year was having almost 2 months of holidays in the summer. Being a student comes with some advantages and I experienced that summer holidays is a big one. I've spent a lot of time reading, crafting and having fun.
- And something that will come back every year: I really enjoyed the time I spent with my ferret Mexy. I melt every time I see her cute look on her face, even though that probably means she's done somethin bad...
- Last year I met Charlotte from DraadDesign. We've become some kind of Etsy-friends and I really appreciate it.
- Something else about Etsy last year: Almost every month I got orders, which is new for me. Compared to the year before this was a big improvement.
- Lessons learned: don't sell your handmade items in a pop-up shop. It doesn't seem to work for the items I make somehow. Also: I need to work on presentation and photography of my products.
- Another pretty major accomplisment was graduating for the first year of my study. It's not a very big thing, but I would have never guessed I would finish the first year with the absolutely bizar marks I got...
- I'm also very grateful for the opportunity I have at school to do some extra projects and earn certificates with them (some kind of Honours projects). One of those gave me a lot of stress, but in the end it was worth it.
- Something less fun was injuring my ankle in September and the trouble I had with my lungs since October. It's not as bad as it was though. Tomorrow I'll get the results of a lung function test I did 2 weeks ago, let's hope there's something I can do or a change of medication that will make it a little better.
- Last year was also my first year that I was a member of a student society. I've really enjoyed meeting new people, finding friends and spending weekends & fun times with them.
- And to finish this list: I enjoyed all the knitting and crocheting I did last year. I should make a list of all the things I've made...


And then there's 365 of brand new days in front of me. 2015 is already filled with many plans and thing I want to do.
But one is a really big plan that is potentially life changing. No, I'm not getting married and I'm not pregnant. But: I'll probably go studying abroad for 5 months, starting this September. And chances are pretty big that I'll be spending this time in my home away from home: London baby! Nothing is sure yet, but my mind wanders in that direction many times. A girl can dream right?
Also I'm really looking forward to the vacations I'll go on with my sister and brother-in-law and one with the student society. Guaranteed I'll have fun times.

Besides this there's the usual New Year's resolutions: eating more healthy, being less lazy sometimes and all. No surprises here. But I have some other more concrete plans and wishes for 2015. And sharing them with others makes the chances of really doing it bigger, right?
Here goes nothing...

On the wishlist
Blogging & Etsy
- I'd like to share more craft ideas and DIY's on the blog. I'm also thinking to make a questionaire to ask all of you what you think about the blog & Etsy shop, what you'd like to read more about on the blog and if you have any specific ideas.
- And this year I want to move the blog to it's own domain. I really have no clue about how to do this and where I want it to go, but I'll have more than enough time to figure that out.
- I want to bring my handmade items to at least one craft market this year. No more pop-up shops where other people sell my stuff, but I want to sell it myself and see the customers. I think that's much more fun!
- Besides more knitted and crocheted items, you can also expect a downloadable PDF with instructions to make your own knitted banner and DIY kits for this.
- Bring more continuity into blogging and running a handmade business and make sure there's also time for the little details. To do this Charlotte from DraadDesign and I have agreed to meet at least once a month in a café/bar where we will work on our blogs and shops and help eachother. And to make it even better: we started with this resolution even before 2015 started!
- And there's some milestones to celebrate: the 5th birthday of my blog, the 3rd birthday of the JCLN Etsy shop and the 500th blog post is about to see the light!

Foods
- Find the perfect breakfast: I always have to start my day with something sweet. Without it my engine doesn't seem to start. Now I start my day with bread and chocolate sprinkles. Not very healthy and sometimes a bit boring to eat it pretty much every day, so I want to start a search for other ways to fire up my engine in the morning. Do you have any good ideas?
- Bake cookies: Just because cookies are nice and fun to make. At least, I think so. I never really made cookies myself.
- Make my own curry: I've made curry from a package of curry paste, but I want to really make curry from scratch. Adding all the herbs & spices myself. I'll definitely share the recipe on the blog!

Crafts
- I need to start knitting/crocheting with the yarns I bought last year and had amazing plans with. But these plans never happened (or I forgot about their existence).

List lover
- I love making to-do lists & all and it really helps me. But somehow I always end up with a long list in my mind and I never write it down. The result: ideas get lost and time is mostly spent not doing what needs to be done... I have many lovely notebooks in the closet, waiting to be used. So this year, they will.

What are your plans for 2015? Anything special?

____________________________________________________________

Veel, veel later dan alle andere bloggers heb ik ook teruggekeken op 2014 en is het nu tijd om op de 'publicere'-knop te drukken voor deze blogpost.
Het heeft wat langer geduurd, maar ook ik keek terug op het afgelopen jaar en keek naar de plannen die ik heb voor 2015.

Herinneringen van 2014
- Eén van de beste herinneringen van afgelopen jaar: Londen. 10 volle dagen in de stad waar ik zo van houd en ik verbleef gezellig bij vriendin Rasa. Het was m'n tweede bezoek aan Londen en deze keer heb ik er nog meer van genoten. Ik heb meer tijd genomen om om me heen te kijken en te zien wat er gebeurt, i.p.v. van het ene naar het andere ding te rennen.
- Een andere fijne herinnering van afgelopen jaar waren de bijna 2 volle maanden vakantie in de zomer. Studeren heeft ook zo z'n voordelen en ik mocht ervaren dat de zomervakantie wel een groot voordeel is. Ik heb heerlijk veel kunnen lezen, craften en leuke dingen kunnen doen.
- En iets wat elk jaar zal terugkeren: Ik heb volop genoten van m'n fretje Mexy. Dat lieve snoetje dat je aankijkt, al betekent dat waarschijnlijk dat ze iets stouts heeft gedaan...
- Afgelopen jaar leerde ik Charlotte van DraadDesign kennen. We zijn een soort Etsy-vriendinnen geworden en dat is iets wat ik erg waardeer.
- Iets anders over Etsy afgelopen jaar: Bijna elke maand waren er wel orders en dat is nieuw voor me. Vergeleken met vorig jaar is dat een grote stap vooruit.
- Een geleerde les: verkoop je handgemaakte producten niet via een pop-up shop. Op de een of andere manier lijkt dat voor mijn items niet te werken. En ook moet ik een keer goed nadenken over de presentatie en fotografie van mijn producten.
- Een andere best grote mijlpaal afgelopen jaar: Ik slaagde voor mijn propeduese. Op zich niet een heel groot ding, maar ik had nooit durven hopen dat ik dat eerste jaar zou afsluiten met zulke bizarre cijfers...
- Ik ben ook erg dankbaar voor de mogelijkheden die ik op school krijg om extra projecten te doen en daar certificaten voor te verdienen (een soort Honours projecten). Eén van die projecten gaf me wel veel stress, maar uiteindelijk was het t allemaal waar.
- Iets wat minder leuk was, was de enkelblessure in september en de longproblemen die ik sinds oktober heb. Het valt op zich nu allemaal mee, maar ik hoop toch dat als ik morgen uitslag van een longfunctie test krijg, er ook een oplossing is.
- Afgelopen jaar was het eerste jaar dat ik lid was van een studentenvereniging. Ik heb erg genoten van alle nieuwe mensen die ik heb leren kennen, de leuke weekenden die we hadden en de gezelligheid.
- En om de lijst af te sluiten: ik heb ook enorm genoten van al het haken en breien dat ik afgelopen jaar deed. Ik zou eigenlijk een lijstje moeten samenstellen met alles wat ik gemaakt heb...


En dan zijn er nu 365 gloednieuwe dagen voor me. 2015 is al gevuld met vele plannen en dingen die ik wil doen.
Maar één van die plannen is groot en mogelijk 'life changing'. Nee, ik ga niet trouwen en ben ook niet zwanger. Maar: ik ga waarschijnlijk 5 maanden in het buitenland studeren vanaf september. En de kans is redelijk groot dat ik die tijd door mag brengen in m'n 'thuis weg van thuis': Londen baby! Er is nog niks zeker, maar m'n gedachten drijven toch regelmatig af in die richting. Een meisje mag dromen toch?
Ook kijk ik erg uit naar de vakanties die al gepland staan met m'n zusje en zwager en met de studentenvereniging. Gegarandeerd gezellige tijden!

En hiernaast zijn er natuurlijk de standaard goede voornemens: gezonder eten, minder lui zijn soms enzo. Niet echt verrassend. maar ik heb ook andere meer concrete plannen en wensen voor 2015. En door ze te delen wordt de kans alleen maar groter dat ze ook echt gaan gebeuren, toch?
Daar gaan we...

Op het verlanglijstje
Bloggen & Etsy
- Ik wil graag meer creatieve ideeën en DIY's delen op de blog. Ik denk er ook over na om een enquete te maken en jullie allemaal te vragen wat jullie van de blog & Etsy shop vinden, waar jullie meer over willen lezen en of je misschien nog wel briljante ideeën hebt.
- Ook wil ik dit jaar de blog verhuizen naar een eigen domeinnaam. Ik heb echt geen idee hoe dat moet en waar ik dat wil/moet gaan doen. Maar ik heb nog genoeg tijd om dat uit te vogelen.
- Ik wil met mijn handgemaakte producten op minstens 1 craftmarkt staan dit jaar. Geen pop-up shops meer waar anderen m'n spullen verkopen, maar gewoon zelf achter een kraampje staan. Dat is ook veel leuker denk ik!
- Naast nog meer gehaakte en gebreide items kun je dit jaar ook een downloadable PDF verwachten om je eigen gebreide vlaggetjes te kunnen maken en DIY-kits hiervan.
- Ik wil meer continuiteit brengen in het bloggen en de handmade business. Zorgen dat er meer tijd is voor de kleine details. Om dit te doen heb ik met Charlotte van DraadDesign afgesproken om minimaal één keer per maand bij elkaar te komen in een café en dan aan onze blogs en shops te werken, dan kunnen we elkaar ook helpen met vanalles enzo. En om het beter te maken: we zijn al voor 2015 met dit goede voornemen begonnen!
- En er worden dit jaar ook wat mijlpalen gevierd: de 5e verjaardag van m'n blog, de 3e verjaardag van m'n Etsy shop en de 500e blogposts zal ook dit jaar het licht zien!

Foods
- Het perfecte ontbijt vinden: Ik begin m'n dag altijd met iets zoets. Zonder dat wil m'n motortje niet opstarten ofzo. Nu begin ik m'n dag altijd met een broodje hagelslag. Niet echt gezond en ook een beetje saai om daarmee altijd te starten. Dus ik wil dit jaar op zoek naar andere manier om mijn motortje aan te zwengelen in de ochtend. Heb jij nog goede ideeën?
- Koekjes bakken: gewoon omdat koekjes leuk zijn om te maken. Tenminste, dat denk ik. Ik heb nog nooit echt zelf koekjes gemaakt...
- Zelf curry maken: Ik heb al wel vaker curry gemaakt met zo'n pakje curry pasta, maar ik wil echt echt zelf curry maken. Zelf de kruiden en specerijen erbij doen. En ik beloof dat ik 't recept zal delen op de blog!

Crafts
- Ik ga dit jaar eerst maar eens in m'n eigen voorraad wol duiken. Ik heb afgelopen jaar veel gekocht met daarbij allemaal leuke projectjes in m'n hoofd, maar het is er nooit van gekomen (of ik ben gewoon de wol of plannen vergeten).

List lover
- Ik vind het heerlijk om lijstjes te maken en het helpt me ook echt. Maar op de een of andere manier blijven al die lange lijstjes in m'n hoofd ronddolen en komen ze nooit op papier terecht. Het resultaat: ideeën raak je kwijt en je bent vooral niet bezig met wat echt nodig is... En ik heb zoveel leuke notitieboekjes klaar liggen om te gebruiken. Dus dit jaar ga ik dat maar eens doen.

Wat zijn jouw plannen voor 2015? Nog speciale plannen?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover