Friday, July 5, 2013

This is me, being myself

Photo by Romel
I always like to read personal post from other bloggers, so it's with pleasure that today I'll be sharing myself with you.
I'm not gonna go with the classic and boring 'I'm a 26 year old woman, born in a family with a mom, dad and one younger sister'. I'll share things that make me, well.... me. Things that all together form the person I am today. Things that make me unique and in which I dare to be unique.

  • The first point will not shock you: blogging & being creative has become a big part of my free time. I love to share things I like and being creative is a great way to relax. Making things with your hands takes you away from all the electronic stuff from these days.
  • I love reading books. Especially before I go to sleep. I love to go to bed early with a big mug of milk on my bedside table and dive into another world for about an hour.
  • Life sucks without to-do lists. I really need to write down the things I want and need to do, to make them happen. And yes, I'm that kind of person who adds and checks off things that I've already done.
  • I'm addicted to handcream. Dry hands disgust me, thinking about it makes me all icky. So handcream is a must to me. It'll probably be one of the things in a survival package for me.
  • Also, I'm currently addicted to watching tv series on my tv. That's since I recently discovered there's full seasons on there for free. Right now I'm watching 'Lost' and I keep playing episode after episode.
  • I love playing games with my sister, whenever she's at my parent's home or when I go visit her. When we were kids, we would always fight. But now that we grew up, we've become good friends. Last year we've even had a sister-weekend together, who would have thought that?!?
  • Humor is a great good in life. Being a bit sarcastic once in a while can lighten situations. Making a funny remark makes people smile. I love to smile and have fun, who doesn't? The result of this: joking with friends, singing and dancing on the laboratory at work, singing really loud in my car, and on and on.
  • I love painting my nails, especially in bright colors. I just counted all my bottles of nailpolish and there's 31 colors and 3 transparent polishes. It probably sounds stupid, but with nailpolish on I feel more feminine.
  • I always like to move things around in my house and change things. Unfortunately I can't move around a lot right now, because then my ferret will be able to climb the table and closets... 
  • I have a weak spot for stationary and office supplies. I love walking through shops and drool over all the pretty papers, illustrations and colors. This is also part of why I can't wait to start school in September!
What are the things that make you unique? What things do you do to be yourself?

________________________________________________________________

Ik vind het altijd leuk om persoonlijke posts van andere bloggers te lezen, dus met veel plezier deel ik vandaag een beetje van mijzelf met jullie.
En ik ga niet voor het klassieke, saaie 'ik ben een jonge vrouw van 26, geboren in een familie met een moeder, vader en een 2 jaar jonger zusje'. Ik zal een paar dingen delen die me, nou ja... mij maken. Dingen die allemaal tesamen de persoon vormen die ik vandaag ben. Dingen die mij uniek maken en waarin ik uniek durf te zijn.

  • Dit eerste punt zal je niet veel verbazen: bloggen & creatief zijn is een groot gedeelte van m'n vrije tijd. Ik vind het leuk om dingen te delen die ik leuk vind en creatief bezig zien is voor mij een fijne manier om te ontspannen. Dingen met je handen maken haalt je even weg van alle elektronica van deze tijd.
  • Ik vind het heerlijk om boeken te lezen. Vooral net voordat ik ga slapen. Ik ga graag vroeg naar bed met een grote mok melk op m'n nachtkastje en om dan lekker in een andere wereld te duiken voor een uur ofzo.
  • Zonder to-do lijstjes is het leven niks. Ik moet echt alles opschrijven wat ik wil en moet doen, zodat ik ze ook doe. En ja, ik ben zo'n persoon die dingen opschrijft en afstreept die ik al gedaan heb.
  • Ik ben verslaafd aan handcreme. Ik krijg de kriebels van droge handen, als ik eraan denk lopen de rillingen over m'n rug. Dus handcreme is een must voor mij. Het is waarschijnlijk één van de dingen die ik in een overlevingspakket zou stoppen.
  • Ook ben ik tegenwoordig verslaafd aan tv series kijken op de tv. Dat is sinds ik heb ontdekt dat ik volledige seizoenen gratis kan kijken. Op dit moment kijk ik 'Lost' en ik blijf aflevering na aflevering afspelen.
  • Ik hou ervan om spelletjes te spelen met m'n zus wanneer ze bij m'n ouders is of als ik bij haar ben. Toen we kinderen waren, hadden we bijna altijd ruzie. Maar nu dat we zijn opgegroeid, zijn we goede vrienden geworden. Afgelopen jaar zijn we zelfs samen op zussenweekend geweest.
  • Humor is een groot goed in het leven. Een beetje sarcasme op z'n tijd kan een situatie lucht geven. Een grappige opmerking maken laat mensen lachen. Ik hou van lachen en lol hebben, wie niet? Het resultaat: gezelligheid met vrienden, zingen en dansen op het laboratorium op m'n werk, heel hard zingen in de auto, en ga zo maar door.
  • Ik ben gek op nagellak, vooral felle kleuren. Ik heb net al m'n flesjes nagellak geteld en ik kom op 31 kleuren en 3 transparante lakjes. Het klinkt waarschijnlijk stom, maar met nagellak op voel ik me meer vrouwelijk.
  • In huis schuif ik graag met dingen en verander ik regelmatig wat. Helaas kan ik nu niet veel verschuiven in huis, omdat anders m'n fretje op de tafel en kasten kan klimmen...
  • Ik heb een zwakke plek voor stationary en kantoorartikelen. Ik vind het heerlijk om door winkels te lopen en me te vergapen aan alle mooie papiertjes, illustraties en kleuren. Dit is dan ook één van de redenen dat ik niet kan wachten om met school te beginnen in september!

Wat zijn de dingen die jou uniek maken? Welke dingen doe jij om jezelf te zijn?

1 comment:

gerie said...

hoi hoi,
heel treffend om te lezen!
Je bent een beetje aan het terugkijken in de afgelopen jaren zo te lezen. Goed om dat te doen als tussenstation naar een 'nieuw' leven. Wat zijn de dingen waar je voor de toekomst naar uitkijkt en waar zie je tegen op? En waar kunnen wij je in bijstaan of waar moeten we juist niet over beginnen?
Tot zondag!
liefs, mam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover