Friday, January 17, 2014

Pop some color into your room + DIY Ombre


I'm a color lover. I can't live without color in my life.
Before I was a big fan of bright apple green. A few years ago I wanted to paint a whole wall in my room that color. I'm happy that I didn't though, cause it's a big statement. Plus, I think I wouldn't have been happy with it for a long time.
So now, with my new room, I wanted a light version of a bright color on the wall and add details & accessories with the bright color. Between Christmas & New Year I've been painting the drawers and a door from my desk and 3 tables. I've made 3 different shades of one color to create an ombre effect. And here is the result!



You might be wondering how I've made the ombre effect. You don't have to buy 3 different shades of one color. You could do that if you will paint big surfaces, but for small things like I did it's not necessary. There's an easy & cheaper way to do it:
I've bought one color paint, which was a few shades more intense than the one on my wall. With this color I painted one drawer and one table.
After that I diluted the color with some white paint for the second drawer, door and table. And I repeated that for the last drawer and table.
Easy as that!

What's your favorite color of this moment and how did you incorporate this in you house/room? Share your ideas in the comments & inspire others!

_____________________________________________________________________

Ik ben een liefhebber van kleur. Ik kan niet leven zonder wat kleur in m'n leven.
Vroeger was ik een groot fan van appeltjes groen. Ik wilde graag een hele muur in m'n kamer in die kleur. Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want het is nogal een statement. Plus, ik denk dat ik er al snel op uitgekeken zou zijn.
Dus nu, met m'n nieuwe kamer, wilde ik een lichte versie van een felle kleur op m'n muur en dan wat details & accessoires in de felle kleur. Tussen kerst en oud & nieuw heb ik de lades en het deurtje van m'n bureau en 3 tafeltjes geverfd. Ik heb 3 verschillende tinten van één kleur gemaakt, zodat er een soort ombre effect ontstaat. En hier is het resultaat!

Je vraagt je misschien af hoe ik het ombre effect gedaan heb. Je kunt 3 verschillende tinten van één kleur kopen, maar dat is alleen handig als je veel verf voor grote oppervlakken nodig hebt. Voor kleine dingen als dit is dat onhandig. Er is een makkelijke & goedkopere manier om het te doen:
Ik heb een kleur verf gekocht die een paar tinten donkerder was dan de kleur op mijn muur. Met deze kleur heb ik 1 lade en 1 tafeltje geverfd.
Vervolgens heb ik de verf verdund met witte verf en hiermee de tweede la, het deurtje en een tafeltje geverfd. En dit heb ik nog een keer herhaald voor de laatste lade en tafel.
Zo simpel kan 't zijn!

Wat is jouw favoriete kleur op dit moment en hoe heb jij het in je huis/kamer verwerkt? Deel je ideeen in de comments & inspireer anderen!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover