Thursday, January 2, 2014

The Changes from 2013 Will Lead to an Adventurous 2014!

Source: Manuel Ramírez
Happy New Year! I'm wishing you a lot of blessings for this year.

As many bloggers do these days, I will also look back to last year and look forward to what this year could bring.

Last year I told 2012 was my happiest year yet and that I hoped it would continue in 2013.
Well, not exactly.
2013 wasn't that bad at all, but it brought an unexpected change in my life.
Half way through the year I lost my job, which was hard at the beginning. What to do now? Will I be able to find another job? A lot of insecurities.
After a long time thinking, making up my mind and writing pro-con lists, I decided I would go back to college and start the follow-up study on what I had done before (medical laboratory analist).
In September I started with this and I'm very gratefull that it is going very well. My grades are a lot higher than I expected! I realised: 'I can do this!'.
And then in December I moved to Utrecht, where I study. It's a bit of a 360 degree turn. In January I was looking to buy a house, and now I'm living in a student room! In a city that is quite big in my eyes and where I don't know anyone, 2014 is going to be a big adventure.
It's been a year of taking time to be sad about something, but also about standing up again and create a new future.

Saddest thing of 2013
Getting to know that my contract wouldn't be enlarged and that I would loose my job

Best thing of 2013
My London trip

More highlights
- Being succesfull at college
- Finishing my 365 Day Project 'Picture Perfect'
- Participate at the World Music Contest with Showband Irene-Ede

Things I've been grateful for in 2013
- My mom, who I can always call when I need to talk or to help me make a decision
- My dad, to help me with technical & practical things
- My sister & her hubbie, for fun times
- Mexy, for looking at me with her sweet eyes and being soft to cuddle.
- My friends who supported me and shared their time with me
- My family
- Meeting Rasa in London and keeping in touch with her.
- My hairdresser, for turning my straight hair into curly with just the use of scissors
- My blogreaders, yes you too!, for tuning in everytime something new is posted and enjoying what I share.


And now there's a whole new year in front of us.
Here's what I hope 2014 will bring me:
- Make some new friends in Utrecht & be a part of a cool student society
- Share some valuable time with my family & friends
- Continue blogging & being creative, because that's what I love most.
- I hope I'll be able to visit London again this year, I really miss that city!
- A healthier lifestyle that I'll be able to stick to for longer than 2 weeks.
- Oh, and get some good grades at college. Would be nice...


What are your wishes for this year? What do you want to do in 2014?

Did you enjoy this blogpost? Then you should sign up for the free JCLN Newsletter and stay in touch!
______________________________________________________________

Gelukkig nieuwjaar! Ik wens je veel zegeningen toe voor dit jaar.

Zoals veel bloggers doen in deze dagen, wil ik ook even terugkijken naar afgelopen jaar en vooruitkijken naar wat dit jaar kan gaan brengen.

Afgelopen jaar vertelde ik dat 2012 m'n gelukkigste jaar tot nu toe was en dat ik hoopte dat dit in 2013 door zou gaan.
Nou, dat is niet helemaal gebeurd.
2013 was helemaal niet slecht hoor, maar het bracht wel een onverwachtte verandering in mijn leven.
Halverwege het jaar verloor ik mijn baan, dat was in het begin best moeilijk. Wat moet ik nu doen? Zal ik wel een andere baan kunnen vinden? Veel onzekerheden.
Na een lange tijd denken, dingen op een rijtje zetten en voor-tegen lijstjes schrijven, besloot ik om weer terug naar school te gaan en een HBO-opleiding te volgen van wat ik op het MBO deed (medisch analist).
In september begon ik hiermee en ik ben erg dankbaar dat het erg goed gaat. Mijn cijfers zijn veel hoger dan ik had verwacht! Ik realiseerde me: 'Ik kan dit!'.
En in december verhuisde ik naar Utrecht, waar ik studeer. Het is een beetje het tegenovergestelde van januari 2013, toen ik op zoek ging naar een koophuis. En nu woon ik op een studentenkamer! In een stad die voor mij best groot is en waar ik niemand ken, 2014 wordt een groot avontuur.
Het is een jaar geweest van de tijd nemen om ergens verdrietig over te zijn, maar ook een jaar van weer opstaan en een nieuwe weg inslaan in mijn leven.

Het verdrietigste van 2013
Te weten komen dat mijn contract niet werd verleng en ik m'n baan zou kwijtraken.

Het beste van 2013
Mijn Londen reis

Meer highlights
- Succesvol zijn op school
- Mijn 365 Dagen Project 'Picture Perfect' afronden
- Deelnemen aan het Wereld Muziek Concours met with Showband Irene-Ede

Dingen waar ik dankbaar voor ben in 2013
- Mijn moeder, die ik altijd kon bellen als ik wilde praten of om te helpen bij een beslissing nemen
- Mijn vader, die me altijd hielp met technische en praktische dingen
- M'n zus en haar man, voor veel lol & gezelligheid
- Mexy, omdat ze altijd zo schattig kijkt en heerlijk zacht is om te knuffelen
- M'n vrienden die me hebben gesupport en hun tijd met mij wilden delen
- Mijn familie
- Dat ik Rasa in London mocht leren kennen en dat we nog steeds contact houden
- Mijn kapper, omdat ze mijn steile haar krullen gaf met alleen een schaar
- M'n bloglezer, ja jij ook!, omdat jullie blijven terugkomen als ik iets post en het leuk vinden wat ik met jullie deel.

En nu is er alweer een heel nieuw jaar dat voor ons ligt.
Dit is wat ik hoop dat 2014 zal brengen:
- Nieuwe vrienden in Utrecht & een gezellige tijd bij studentenvereniging Ichthus
- Waardevolle momenten met familie & vrienden
- Doorgaan met bloggen & creatief zijn, omdat ik daar zo van houdt
- Ik hoop dat ik nog een keer naar Londen kan dit jaar, ik mis die stad echt!
- Een gezondere levensstijl die ik langer dan 2 weken vol weet te houden ;)
- Oh, en wat goede cijfers op school. Zou fijn zijn...


Wat zijn jouw wensen voor dit jaar? Wat wil jij graag doen in 2014?


Vond je deze blogpost leuk? Schrijf je dan in voor de gratis JCLN Newsletter en blijf up-to-date!

2 comments:

Mervi said...

I wish you very adventurous 2014! New things are always scary, yet often very rewarding.

I'm hoping a bit more successful 2014, in my work life (both my solopreneurship and Stylebook) as well as life in general. I'm not big with making resolutions, but I'm having some great plans for this year.

Jacolien said...

Hi Mervi!
I'm excited to find out what plans you've made for the blog, etsy shop & Stylebook! Good luck with it this year!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover