Friday, February 20, 2015

Where do I find inspiration?

(right-click to save the image or hover over the pin-button to pin it to Pinterest)

Inspiration, it's a beautiful word. It's always positive and it's something that enriches your life.
I've been thinking about from which places I get inspiration and I've written it down for you.

I get isnpired by many things and places.
I love to walk around Utrecht, especially the old part of the city. And every time I have to chose where to go, I look around an pick the street that looks most interesting or one I've never set foot in before. There's always things that surprise you or catch your eye. + Wandering around empties your mind and makes space for new thoughts.
The same ofcourse counts for other big cities, especially with an old historic part. Like Amsterdam, Den Haag, Haarlem and ofcourse London.
Oh, and always bring a notebook and pen with you to write down all amazing ideas that pop up into your head!
Or I walk around stores like IKEA, craft stores, the art & craft section of warehouses and stationery stores. I could wander around for hours. And in case of IKEA I treat myself to some Swedish meatballs after. Also very inspiring. :)
If I want to find inspiration closer to home, I browse through magazines (Flow Magazine is my favorite), a few of my favorite blogs or I scroll through Pinterest. About Pinterest, it's a great idea to see from who you repin most and then see who that person is following. That might lead you to a whole new source of ideas.

But some things are very important to keep in mind when you're looking for inspiration:
- Don't search for that one thing, be open minded
- Be relaxed, don't stress about it. Inspiration for whatever will find you at the right time and place
- And as you can see from the downloadable quote above: Sometimes not looking for inspiration is the best way to get inspired. Inspiration can and will strike you in any place you're not searching for it. Be prepared to be surprised.

Where do you look for inspiration? Share it in the comments below.

___________________________________________________

Inspiratie, wat een mooi woord. het is altijd positief en het is iets dat je leven verrijkt.
Ik heb nagedacht over waar ik mijn inspiratie vandaan haal en heb het allemaal opgeschreven.

Ik vind inspiratie in veel dingen en op allerlei plekken.
Ik vind het heerlijk om door Utrecht te lopen, vooral het oude gedeelte van de stad. En elke keer als ik moet kiezen waar ik heen ga, kijk ik om me heen en kies ik de straat die er het interessantst uitziet of eentje waarin ik nog nooit een stap gezet heb. Er is altijd wel iets wat je verrast of wat je aandacht trekt. + Rondstruinen maakt je hoofd leeg, zodat er ruimte is voor nieuwe gedachten.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor andere grotere steden, vooral als ze een historisch gedeelte hebben. Zoals Amsterdam, Den Haag, Haarlem en natuurlijk Londen.
Oh, vergeet niet om altijd een notitieboekje en pen mee te nemen om je geniale ideeën in op te schrijven als ze in je brein opkomen!
Of ik loop door winkels als IKEA, craft stores, de creatieve afdeling van warenhuizen en boekhandels. Ik kan er uren rondhangen. En in het geval van IKEA trakteer ik mezelf daarna graag op een portie zweedse balletjes. Ook erg inspirerend. :)
Als ik op zoek ben naar inspiratie dichter bij huis, dan blader ik door tijdschriften (Flow Magazine is mijn favoriet), lees ik een paar van mijn favoriete blogs of scroll ik een tijdje door Pinterest heen. Over Pinterest gesproken, het is een goed idee om eens te kijken van wie je nou de meeste plaatjes repint en kijk dan wie deze persoon zelf volgt. Zo heb je heel veel bronnen met ideeën die je kunt aanboren.

Een aantal zaken zijn in het bijzonder belangrijk om in gedachten te houden als je op zoek bent naar inspiratie:
- Ga niet op zoek naar dat ene ding, houd je geest open
- Ontpan, ga niet lopen stressen. Inspiratie voor wat dan ook zal jou vinden op het juiste moment en de juiste plaats
- En zoals je in de quote hierboven kunt lezen: soms is het niet op zoek gaan naar inspiratie, de beste manier om inspiratie te vinden. Inspiratie kan en zal je vinden op elke plek waar je er niet naar zoekt. Wees bereid om verrast te worden.

Waar zoek jij naar inspiratie? Deel het in de reacties hieronder.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover