Friday, December 30, 2011

A Visual View & Coldplay

It's been a long time since I've blogged, I've been pretty busy with following an art-journalling-class.
It's called 'A Visual View' and it's given by Anna Denise and Julie Anne Verbeelen from Turtlewings Atelier. It was a 6 week online class in which we learned how to design an art-journalling page and we practiced on drawings. I learned a lot, especially that I can do it! I wanted to learn to draw on a more regular basis and that's what I do now, I draw more.
Here's a little peek into some stuff I've been doing:


Now it's a job for me to keep drawing every once in a while, I hope to do it every week. At least I have enough ideas, that's a good start.

Another thing I've done a few weeks ago was going to a concert of Coldplay! I've always liked their music and when I heard they were coming to Holland, I easily made the dicision I wanted to go there.
I've never been to a concert this big and it was just amazing. Coldplay is such a lovely band on stage and they realy make an effort to let us have a good time and feel part of the show.



I hadn't seen anything online about Coldplay before the concert, because I wanted to let myself be surprised. And I was surprised, it was one big party. From glowing wrist-bracelets in the audience, to gigantic balloons and shit-loads of confetti. The best part was when during 'Us Against the World' Chris Martin asked us to give each bandmember joining in a warm Dutch welcome. When Will Champion joined in, the crowd went yelling and applauding like crazy. They tried to continue the song, but just couldn't stop themselves from giggling and stop playing. Wonderfull if an audience can do that to musicians.
After the concert I did go online and read every single thing about the concert and Coldplay itself. I think you could say that after December 17th I've been onto Planet Coldplay pretty much all the time... And when I saw that fans were going to make a video with seasonal greetings to Coldplay, I couldn't resist to take part in that. I took my pencils and I've drawn a Mylo Xyloto-inspired Merry X-mas. This is how it turned out:


From this place I hope all of you had a great christmas-time (or whatever else you have celebrated) and I'm wishing all of you a wonderful and creative 2012!

____________________________________________


Het is al een tijdje geleden dat ik wat gepost heb op m'n blog, ik ben best druk geweest met het volgen van een art-journalling-cursus (art-journal is een getekend dagboek). 'T heet 'A Visual View' en werd gegeven door Anna Denise en Julie Anne Verbeelen from Turtlewings Atelier. 'T was een 6 weken durende online cursus waarin we leerden hoe we een art-journal pagina moesten ontwerpen en hebben geoefend met tekenen. Ik heb veel geleerd, vooral dat ik 't best wel kan! Ik wilde leren om vaker te tekenen en dat is wat ik nu doe, ik teken meer.
Hier is een klein overzichtje van wat ik zoal gedaan heb:


Nu is 't aan mij de taak om regelmatig te blijven tekenen, ik hoop dat ik er elke week even tijd voor kan maken. Ik heb in ieder geval genoeg ideeën, dat is een goed begin.

Iets anders wat ik een paar weken geleden heb gedaan, is naar een concert van Coldplay gaan. Ik heb hun muziek altijd al wel leuk gevonden en toen ik hoorde dat ze naar Nederland kwamen, was de beslissing snel gemaakt: ik wil daar heen.
Ik ben nog nooit naar zo'n groot concert geweest en 't was gewoon simpelweg geweldig. Coldplay is een geweldige band on stage en ze doen echt hun best om je een leuke tijd te geven en je onderdeel van de show te laten zijn.



Ik had online nog niks gezien of gelezen over Coldplay, omdat ik me wilde laten verrassen. En ik was verrast, het was een groot feest. Van oplichtende polsbandjes in 't publiek, tot gigantische ballonnen en een enorme berg confetti. Het leukste vond ik wanneer tijdens 'Us Against the World' Chris Martin ons vroeg om elk invallend bandlid te verwelkomen met een warm Nederlands welkom. Toen Will Champion met Chris begon mee te zingen, begon het publiek te gillen en applaudiseren als een gek. De band probeerde om door te gaan, maar konden uiteindelijk niks anders dan giegelend 't nummer stoppen. Fantastisch als een publiek dat voor elkaar krijgt bij muzikanten.
Na het concert ben ik wel online gegaan en heb elke review over het concert gelezen en over Colplay zelf. Ik denk dat je gerust kunt zeggen dat ik na 17 december vrijwel constant op Planet Colplay heb gezeten... En toen ik zag dat fans een video wilden maken met kerstgroeten aan Coldplay, kon ik 't niet laten om mee te doen. Ik heb m'n potloden en stiften gepakt en een Mylo Xyloto-geïnspireerd Merry X-mas getekend. Dit is 't resultaat:

Vanaf mijn bank hier thuis hoop ik dat jullie allemaal een goede kersttijd hebben gehad (of wat je ook gevierd hebt) en wens ik jullie een fantastisch en creatief 2012!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover