Wednesday, August 1, 2012

YumYum PlumPlum


Now that my kitchen is almost back to normal (still quite messy), I've got some time to tell about today's cooking-contest at my work.
One of my colleagues has a plumtree in her garden and she harvested loads of plums last week. She brought a lot of them to work and organised a cooking-contest. You had to use those plums and it had to be a dessert.
Last Sunday I've given it a try and baked a clafoutis with plums. It turned out ok, although I turned the oven too high and forgot to butter the tray... So I've learned what to change the next time.
Yesterday I made the 'official contest-clafoutis' (that sounds funny...). I buttered the tray and heated the oven less hot, so what could go wrong? Not much, cause it smelled great and looked very good when I took it out. But as today I took it out of the tray, it was very densed and sticky... Not so great, but it tastes good enough to serve.


During our afternoon coffee-break we displayed all dishes. There were many different dishes made and one looked even better than the other. There were pies, a pudding, a cake, pastry and a trifle. Almost all colleagues from the department took a bite and voted for their favorite on a piece of paper.
The results were quite clear, the majority voted for the trifle which was made by our Spanish trainee. Some joke it was because she used some alcohol in it, but I'd say she just did a brilliant job! Congratulations to Silvia! She received the prize, which were beautiful sunflowers.


Besides baking, I've also put my new-learned skills into action and I've drawn the recipe. Here's the result.



After a delicious and very belly-filling time, we all headed back to work.
What will be the next cooking-contest? Any suggestions?

_________________________________________________

Nu dat m'n keuken weer enigszins terug is in z'n normale staat (nog steeds best rommelig), heb ik wat tijd om te vertellen over de kookwedstrijd op 't werk vandaag.
Eén van m'n collega's heeft thuis een pruimenboom en afgelopen week heeft ze een ernome lading pruimen geoogst. Ze nam ze mee naar 't werk en organiseerde een kookwedstrijd. We moesten de pruimen gebruiken en het moest een toetje worden.
Afgelopen zondag heb ik een poging gewaagd en heb ik pruimenclafoutis gebakken. 'T lukte best aardig, al had ik de oven te warm gezet en was ik vergeten de taartvorm te boteren... Dus ik heb geleerd wat ik een volgende keer anders moest doen.
Gisteren heb ik dan de 'officiële wedstijd-clafoutis' gemaakt (dat klinkt best grappig...). Ik heb de vorm geboterd en de oven minder warm gezet, dus wat kon er mis gaan? Niet veel, want het rook heerlijk en 't zag er goed uit toen ik 'm uit de oven haalde. Maar toen ik 'm vandaag uit de vorm haalde, bleek hij erg plakkerig te zijn... Niet zo fijn, maar 't smaakte goed genoeg om te serveren.
Tijdens de koffiepauze 's middags werden all baksels neergezet. Er waren veel verschillende gerechten gemaakt, de één zag er nog beter uit dan de ander. Er waren taarten, een pudding, een cake, pasteitjes en een trifle. Bijna alle collega's van de afdeling kwamen overal een hapje van proeven en hebben op hun favoriet gestemd op een papiertje.
De uitslag was vrij duidelijk, de meerderheid had gestemd op de trifle die was gemaakt door onze spaanse stagiair. Sommigen grappen dat het komt doordat ze er drank in had gedaan, maar ik zou willen zeggen dat ze gewoon een fantastische trifle heeft gemaakt! Silvia, gefeliciteerd! De prijs was een prachtige bos zonnebloemen.
Naast het bakken heb ik ook m'n nieuw-geleerde vaardigheden in actie gebracht en heb ik het recept getekend. Hier het resultaat.
Na een heerlijke en vullende tijd, moesten we allemaal weer aan het werk.
Wat zal de volgende kookwedstrijd zijn? Suggesties?

2 comments:

Anonymous said...

Fun! I love plums. How about a muffin (cupcake) contest. You can make them salty or sweet and in so many different variations.

Jacolien said...

Oooh, Mervi, that sounds good! I'll keep it in mind.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover