Tuesday, September 25, 2012

Dear Photograph


A while ago I've read an article in Flow Magazine about a photographer, Taylor Jones, who used old pictures and combined them into the presence.
He would take a picture of the picture at the place where it was originally taken.
Take a look at his website and see it for yourself, cause it's quite hard to explain in just words.

A little more than a week ago I've gone through old photo albums with my mom and took out some photos that were taken at the farm of my uncle, which he took over from my grandfather and great-grandfather.
On a Sunday afternoon we went there for a visit and I gave it a shot.
It's quite difficult, but some turned out really nice. Take a look for yourself and tell me what you think in the comment section.








______________________________________________

Een tijdje geleden las ik een artiekel in Flow Magazine over een fotograaf, Taylor Jones, die oude foto's gebruikt en ze combineert in het nu.
Hij neemt een foto van de oude foto op de plek waar hij oorspronkelijk is genomen.
Neem even een kijkje op z'n website, want het is best lastig uitleggen in woorden alleen.

Ruim een week geleden heb ik met m'n moeder oude fotoalbums doorgebladerd en er een aantal foto's uitgehaald die genomen zijn op de boerderij van mijn oom, die hem weer heeft overgenomen van m'n grootvader en overgrootvader.
Op een zondagmiddag zijn we erheen gegaan voor een bezoekje en heb ik zelf een poging gewaagd.
Het is nog best lastig, maar sommigen zijn erg leuk gelukt. Kijk maar eens hieronder en vertel me wat je ervan vind bij de reacties.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover