Thursday, August 7, 2014

July's Diary

From now on there will be a new monthly blog post: the diary.
Many bloggers do it and I thought you would be interested in my life behind the blog.
The first week of a new month I'll share about the things I've done the month before.
There will be pictures, a little story and some lists that will give you an inside peek into my life.
Let's go!

So July was all about summer, way too much time and doing things I didn't have time for before.
The month started with a week of finishing school. Two meetings, one grade to collect and that was it.
At first it felt weird and a bit scary. 8 Full weeks of nothing, nothing at all.
But soon I started thinking of all the things I could do and made a list of this on my closet.
What I've done most till now is reading books, do some creative stuff and most of all: get back to blogging! And I love love love it, it's so much fun to come up with topics, work them out and share them with you.


To start my holiday I've spent a weekend at my sister and brother-in-law. We baked bread, played games, read a bit and we went tree climbing.

 It was fun, even though I fell down just after the start and had some lovely bruises to remember the day.

 My new phonecase arrived! Isn't it beautiful? I bought it here.

 With a friend I've visited the 1:1 model of Noah's Arc! Very impressive and had a great day.

 See, a great day. :)

 Hanging out in parks, enjoying summer, reading magazines & books. I love summer!

And with beautiful light and sun come great pictures.
I love to take time & experiment a bit more with my camera.

And here's my Mexy. Now that I'm home a lot more, I also get to spend more time with her.
So much fun! But she's still the cutest when she sleeps.

Although the weather got a bit hot some days, with a good book and ice cubes in my drink it was all good.

 There's no holiday abroad for me this summer.
But who needs that if there's places like these in your own city?

I've explored the city and I will keep on doing that in August.


Crafts: knitting my mom's cowl, knitting & finishing the stoolcover
Books: Perfect - Rachel Joyce, Me Before You - Jojo Moyes. (more about this next week!)
Movies/series: I subscribed to Netflix, so there's a lot of time spent there. I watched Haven, Orange is the New Black and Survivors.

Favorite moment: pretty much everything, but hanging in the parks was probably the best. No phone bleeping, no internet, just me and a book.
Suckiest moment: The tragedy of MH17, it touched me deep and my heart still goes silent.

Blog posts of July

________________________________________________________

Vanaf vandaag komt er elke maand een nieuwe blogpost: een diary.
Veel bloggers doen het en ik dacht dat jullie misschien ook wel nieuwsgierig waren naar mijn leven achter de blog.
De eerste week van elke maand zal ik jullie laten zien wat ik de maand ervoor gedaan heb.
Er zullen foto's zijn, een verhaaltje en wat opsommingen die je een kijkje geven in mijn leven.
Let's go!

Juli ging natuurlijk vooral over zomer, veel te veel vrije tijd en dingen doen waar ik daarvoor geen tijd voor had.
De maand begon met een paar dingen afronden op school. Twee vergaderingen en een cijfer binnenkrijgen en dat was 't.
In het begin voelde het een beetje eng. 8 Hele weken met helemaal niks.
Maar al snel begon ik dingen te bedenken die ik allemaal kon doen en schreef ik die lijst op m'n kast.
Wat ik tot nu toe vooral heb gedaan is boeken lezen, wat creatieve dingen en vooral: weer lekker bloggen!
En ik vind 't leuk leuk leuk, het is zo leuk om nieuwe onderwerpen te bedenken, ze uit te werken en ze met jullie te delen.

Op de foto's
- Het eerste weekend van juli bracht ik door bij m'n zus en zwager. We hebben brood gebakken, spelletjes gespeeld, film gekeken, wat gelezen en het leukste: we zijn wezen boomklimmen. Het was erg leuk, ondanks dat ik aan het begin al uit de boom viel en met flinke blauwe plekken naar huis ging.
- M'n nieuwe telefoonhoesje kwam binnen! Is ie niet leuk? Ik kocht 'm hier.
- Met een vriendin bezocht ik een 1:1 model van De Ark van Noach. Erg leuk en bijzonder.
- Ik heb heerlijk in parken gezeten. Even geen piepende telefoon, geen internet, gewoon ik en een goed boek. Heerlijk!
- En met het mooie licht van de zomer kun je ook mooie foto's maken. Erg leuk om de tijd te nemen en te experimenteren.
- Nu dat ik meer tijd thuis doorbreng, breng ik ook veel meer tijd met Mexy door. Erg leuk! Toch blijft ze 't schattigst als ze slaapt.
- Het was een aantal dagen super warm, maar met een goed boek en ijsklontjes in m'n drinken kwam ik de dag prima door.
- Deze zomer ga ik niet naar het buitenland op vakantie. Maar wie heeft dan nu nodig als je ook in je eigen stad zulke mooie dingen vindt?

Creatief: de cowl voor m'n moeder breien, breien en afmaken van het krukhoesje.
Boeken: Perfect - Rachel Joyce, Me Before You - Jojo Moyes. (hierover volgende week meer!)
Films/series: Ik heb me aangemeld bij Netflix, dus daar heb ik heel wat tijd doorgebracht. Ik keek Haven, Orange is the New Black en Survivors.

Favoriete moment: eigenlijk alles, maar lekker in parken rondhangen was waarschijnlijk 't leukst. Even geen piepende telefoon, geen internet, gewoon ik en een boek.
Suckiest moment: de tragedie van MH17, het raakte me diep en het maakt m'n hart nog steeds stil.

Blogposts van juli

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like this blog? Sign up for the free JCLN Newsletter!

Pin It button on image hover